Entertainment Celebrity
  • Facebook
    Facebook
  • Twitter
    Twitter
  • Pinterest
    Pinterest
  • +
  • Linkedin
    Linkedin
  • WhatsApp
    WhatsApp
  • Email
    Email
SHARE THIS
  • Facebook
    Facebook
  • Twitter
    Twitter
  • Pinterest
    Pinterest
  • Linkedin
    Linkedin
  • WhatsApp
    WhatsApp
  • Email
    Email

We’re finally learning more details about the historic lawsuit filed by Prince Harry and Meghan Markle against the British tabloid the Mail on Sunday. According to legal documents obtained by People, the Duke and Duchess of Sussex have specifically taken issue with the paper’s reporting on three things: a private letter between Markle and her father, Thomas Markle; the cost of renovations to the couple’s home at Frogmore cottage; and the details of the Duchess’ baby shower.

First filed on November 11, the documents from Markle’s legal team argue that the Mail on Sunday printed ‘untrue’ stories to portray Markle in a ‘negative’ light. After obtaining a private letter that Meghan wrote to her father Thomas Markle before her May 2018 wedding to Prince Harry, the Mail on Sunday ran stories detailing Markle’s ‘cruel’ treatment of her father, including her refusal to pay for his flight to the UK for her wedding, her lack of financial support throughout the years, and her decision to not inquire about his health. The Duchess’ legal team is now saying that the letter was carefully edited, and that the Mail on Sunday “omitted or suppressed” nearly half of the letter’s contents. “The omitted parts demonstrate the claimant’s care for her father and others, as well as her concern about the UK tabloid media exploiting her father,” the document states.

Meghan’s team argues that the full, unedited version of the letter proves the former actor did not ignore her father, made every effort to ensure he would attend her wedding, and that Meghan “has a long history of looking after her father’s welfare and trying to find solutions to any health problems.”

The new lawsuit also highlights the false statements made by the paper about Meghan’s relationship with her mother, Doria Ragland, with Mail on Sunday claiming that Markle did not invite her mother to her February 2019 baby shower in New York. Calling these allegations ‘untrue and offensive,’ the documents reveal that “The claimant’s mother was of course invited, and the claimant also offered to buy her airline tickets. However, her mother was unable to attend due to work commitments.”

Markle’s baby shower was a big topic in the new court proceedings, with her legal team fighting back against the Mail on Sunday reporting that the Duchess only invited hew new famous friends like Amal Clooney. “The baby shower (which actually cost a tiny fraction of the $300k falsely stated in the article) was organized and hosted by one of her best friends from university,” say the court papers. “The fifteen guests who attended the shower were close friends and included long-term friendships some of which had existed for over 20 years.”

The Duke and Duchess’ legal team are also dispelling the claim that the renovations they did to Frogmore Cottage cost hundreds of thousands of pounds. The couple says their home does not include a $6,500 copper bathtub, $650,000 of aircraft soundproofing, or a yoga studio and tennis court.

Prince Harry and Meghan announced their lawsuit against the Mail on Sunday on October 1 and confirmed they will be paying for their legal fees privately, with any potential financial settlements being donated to an anti-bullying charity.

Meghan and Harry aren’t spending Christmas with the Queen